6. TAKVİM VE SAAT


Etiyopya’da yerel ve miladi olmak üzere iki farklı zaman dilimi kullanılır. Yerel halkın kullandığı takvim ve saat farklıdır.

Yerel takvim, miladi takvim gibidir. Bir yıl 365 gün ve her dört yılda bir 366 gündür. Ancak yerel takvimde yılbaşı 1 Ocak değil 11 Eylül’dür. Takvim 13 aydan oluşur. İlk 12 ay 30 gün, 13. Ay ise 5 gün olup, her dört yılda bir 6 gün olur. Yerel takvim, miladi takvimden 7 yıl 8 ay geridedir. Örneğin şu anda miladi takvim 2019 yılı ise, yerel takvimde 2011 yılıdır.



Yerel saat bizim kullandığımız şekilde, 1 gün 24 saat, her saat 60 dakika, her dakika 60 saniyedir. Ancak yerel saat uluslararası saatten 6 saat geridedir. Uluslararası saate göre sabah 06, yerel saate göre 00 dır. Yani bize göre saat 09 da açılan bankalar, yerel saate göre 03 de açılır. Bir bankaya girerken kapıda o günkü tarih; 15.09.2018 ve 04.01.2012 olarak, bankanın açılış kapanış saatleri; 09:00-17:00 ve 03:00-11:00 olarak yazar.

Yabancılarla olan ilişkilerde miladi takvim ve uluslararası saat kullanılır. Ancak bazen yanlış anlamalar da olur. Bir resmi dairede genel müdür bana “Sizi yarın saat 3’de bekliyorum” dedi. Ertesi gün öğleden sonra saat 15:00 de gittim, bana “Sabah gelecektin, niye gelmedin?” deyince anladım ki yanlışlıkla yerel saatle söylemiş, ben de saat 3 denilince doğal olarak öğleden sonrayı anlamışım. Karşılıklı gülüşme ile tatlıya bağladık. Saat ve takvim konusunu orada üst düzey bürokratlara “Niye uluslararası takvim ve saate geçmiyorsunuz?” diye sorduğumda hep aynı cevabı aldım; “Bu ülkenin nüfusu 100 milyon, yabancıyla irtibatta olanlarımız 10 bin kişi değil. Geri kalan nüfusa bunu anlatamayız.”

Bu blogdaki popüler yayınlar

14. İTALYAN İŞGALİ (1936 - 1941)

53. KOMİK VE İLGİNÇ ANILAR

59. ETİYOPYA'DA GEZİLECEK YERLER